Onze organisatie

Op deze pagina vind je belangrijke informatie over ons bestuur, de Raad van Toezicht en onze statuten. Transparantie en goed onderwijsbestuur staan bij ons centraal, zodat we samen kunnen werken aan de beste onderwijsomgeving voor onze leerlingen en medewerkers.

Samen kleur geven aan goed onderwijs

De Almeerse Scholen Groep (ASG) wordt bestuurd door het College van Bestuur. De Raad van Toezicht houdt toezicht op het College van Bestuur. De functies 'besturen' en 'toezicht houden' zijn bij ASG duidelijk gescheiden.

Iedere school heeft zijn eigen directeur. Bestuur en directeuren worden ondersteund door het Servicebureau zodat iedere school zich volledig kan richten op het geven van goed onderwijs.

Organisatie

Bestuur

Het College van Bestuur geeft leiding aan ASG op basis van een reglement dat door de Raad van Toezicht is vastgesteld. In het College van Bestuur is Susanne Olivier voorzitter en Ber Damen is lid. Alle medewerkers van ASG vallen onder de verantwoordelijkheid van het College van Bestuur.

Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht heeft volgens het reglement drie taken: 

  • Toezicht houden
  • Klankbord voor College van Bestuur
  • Werkgeversrol voor het College van Bestuur 

De Raad van Toezicht heeft zijn visie op toezicht en de wijze waarop het toezicht wordt uitgeoefend vastgelegd in het toezichtkader. De Raad kent vier commissies: een auditcommissie, een commissie kwaliteit, vitaliteit en governance, een commissie onderwijshuisvesting en een remuneratiecommissie.

De Raad van Toezicht bestaat uit de volgende 7 leden: Ralph Pans (voorzitter), Geke van Velzen (vicevoorzitter), Frank Cornelissen, Peter Meijer, Mohamed El Harchaoui, Lisa Janssen en Michel Leenders.

Ondersteuning

Het Servicebureau biedt ondersteuning waardoor onze scholen zich volledig kunnen richten op het geven van goed onderwijs. Het Servicebureau is verantwoordelijk voor een groot aantal bovenschoolse zaken. Denk hierbij aan onderwijskwaliteit, werving & selectie, financiën, control en communicatie, inkoop en ICT.